Bloggintresserade

fredag 18 juli 2014

Några av årets nyheter....


Blyblomman som jag fått av vännen Linda, färgen är såå läcker!


Jungfruparasoll och Gossen i det gröna, rätta mig om jag har fel. Fröerna till dessa köpte jag för 2 år sedan men förra året behagade ingen av dem gro??? Visst är de "fulsnygga" och fotogeniska.



Äntligen tycks höstanemonen klarat vintern, har fått planterat nya flera gånger för att de inte övervintrat.
Men ..ska de redan blomma????



 ..och sist men inte minst de vackra stockrosorna som jag fått frö till av Marit från Norge.
Det är verkligen kul med bloggvänner och allt man kan dela med sig av! Tack mina vänner.



Ha en skön sommardag, här ska det bli en kajaktur på förmiddagen (om det inte blåser för mycket)
/Lotta

3 kommentarer:

Charlotta sa...

Vackra nyheter och underbara gåvor. Höstanemonerna knoppar redan här också, det är nog bara lite ovanligt tidigt i år som med mycket annat. :)

Ela sa...

Gorgeous flowers and lovely colors !

Nette Cecilia sa...

Bly blomman minns jag från jag vaar liten flicka då hade min mamma den ,vackert blå.Vackra blommor alla ,nu har ett åskväder dragit förbi här med en liten regnskur (5minuter) som efter ett regn blir det vackra moln och vackert ljus så nu går kameran och jag ut ,trevlig helg ,nette