Bloggintresserade

torsdag 29 mars 2012

Min Himmelska himmel....





Att titta på vår underbara himmel är något som jag aldrig tröttnar på, det är det första jag gör när jag vaknar och det sista jag gör innan jag lägger mig på kvällen. Soluppgångar, "dagshimlar" och kvällshimlar...den ändrar sig hela tiden och den är alltid så fasinerande vacker, från klaraste blått till det mörkaste oväder till sprakande gulorangerött....


De 2 första bilderna tog jag i går kväll efter att regnskurarna dragit bort, jag fotade från ett fönster.



Det här är en sommarhimmel sedd från vår badstrand....


och det här är himmlen sedd från altanen


Känslan i den här bilden är nog den bästa för mig, det är en sen kväll i augusti och vi tröskar och daggen börjar komma och man ser tröskdammet framför det sista av kvällshimmlen


Det här är också en augusti himmel, sedd från vår ladugårdsplan när jag just kommit hem med ett lass vete.


En lite kall försommar himmel....
Ja, detta är mina bidrag till torsdagens "Himmelskt"
Kika gärna in och titta på fler bidrag, det är bara att klicka på länken:

21 kommentarer:

Karla sa...

Så vackert! verkligen!
Hälsningar,Karla.

Lasseivomma sa...

Snyggt, man slutar aldrig att studera himlar när man väl börjat. Du har ju fina himlar till hela sommaren i ett enda inlägg.

Bea sa...

Härligt och vilken himmelsk utsikt du har där du bor!
Må gott / Bea

Madame sa...

Helt vidunderlige billede - jeg har det som dig og bliver aldrig træt af at se på himlen :-)

Randi sa...

Men så många vackra bilder av stämningsfulla himlar.

Maboe sa...

Så fine bilder!

Inge sa...

Hvor er det dejlige himmelske billeder.. :-)

Vivishagerom sa...

Så utrolig mange flotte bilder! Det er så flott med skyer i alle farger!
Herlige!!

Lises hjertegleder sa...

Så mange fine bilder ;)

Unknown sa...

Nydelige bilder ,Marit

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Hei Lotta! Du er en av mine nye favorittblogger! :-) Så jeg velger å gi Deg en Blogg-Award! Titt innom min blogg for å lese litt om hva det betyr! Ha en fin kveld videre!! Klem Lisa:)

Fjällripan sa...

Fantastiskt vackra himmelsbilder!! Det är verkligen otroligt hur himlen kan ändra sitt utseende. Mvh Susanne

Marianne sa...

Wow, dette var himmelsk! Himmelsk vakkert!

Leonora sa...

Her var det mye nydelige himmeler, kjempefine bilder!

HansHB sa...

Himmelsk nydelig bildeserie!
Ha ei flott helg!

Tins roser sa...

Fantastiske bilder. Det må være en
sann opplevelse å ha slik natur
rundt seg.

Annika Christensen sa...

Den var himmelsk!
Kram och tack för goa ord.
Annika

Birgitte sa...

Ja det er mange flotte himler, du har ret de er fine hver især :-)

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Hei Lotta :)Tusen takk for koselig hilsen inne hos meg :)
Og jeg tar det absolutt ikke ille opp, det er bare koselig å kunne gi deg en :)

Ha ei herlig helg og kos deg :) Her tar jentene påskeferie i dag, så nå skal vekkeklokkene skrus av og vi skal nyte påskeferien :)

Klem Lisa:)

Inger-M sa...

Flott serie med himmelbilder!

NatureFootstep sa...

många vackra varianter på himmel här. :)